Thursday, March 18, 2010

tEnTanG SeoRanG IbU !!!!

Posted by coffe honey at 10:04 AM

Ibu ! Ibu ! Ibu !!!

Bila dahaga, yang susukan aku.... mak
Bila lapar, yang suapkan aku....
mak
Bila keseorangan, yang sentiasa di sa
mpingku.. .. mak
Kata mak, perkataan pertama yang aku sebut....
Mak

Bila bangun tidur, aku cari.... mak
Bila nangis, orang pertama yang datang
.... mak
Bila nak bermanja, aku dekati.......
mak
Bila nak bergesel, aku duduk sebelah....
mak

Bila sedih, yang boleh memujukku hanya.... mak
Bila nakal, yang memarahi aku....
mak
Bila merajuk, yang memujukku cuma....
.. mak
Bila melakukan kesalahan, yang paling cepat marah....
mak
Bila takut, yang tenangkan aku....
mak
Bila nak peluk, yang aku suka peluk....
mak
Aku selalu teringatkan .....
mak
Bila sedih, aku mesti talipon....
mak

Bila seronok, orang pertama aku nak beritahu..... mak
Bila bengang.. aku suka luah pada..
mak
Bila takut, aku selalu panggil... "mmaaakkkk! "
Bila sakit, orang paling risau adalah....
mak

Bila nak exam, orang paling sibuk juga....
mak
Bila buat hal, yang marah aku dulu....
mak
Bila ada masalah, yang paling risau....
mak
Yang masih peluk dan cium aku sampai hari ni..
mak

Yang selalu masak makanan kegemaranku.... mak
kalau balik ke kampung, yang selalu bekalkan ulam & lauk pauk.....
mak
Yang selalu simpan dan kemaskan barang-barang aku....
mak
Yang selalu berleter kat aku... mak

Yang selalu puji aku....
mak
Yang selalu nasihat aku......
mak
Bila nak kahwin..Orang pertama aku tunjuk dan rujuk.....
mak
Bila seronok, aku cari....pasanganku


Bila sedih, aku cari..... mak
Bila berjaya, aku ceritakan pada....pasanganku
Bila gagal, aku ceritakan pada....
mak
Bila bahagia, aku peluk erat....pasanganku

Bila berduka, aku peluk erat....
emakku
Bila nak bercuti, aku bawa....pasanganku
Bila sibuk, aku hantar anak ke rumah....
mak
Bila sambut valentine.. Aku bagi hadiah
pada pasanganku

Bila sambut hari ibu...aku cuma dapat uca
pkan “Selamat Hari Ibu”
Selalu... aku ingat pasanganku
Selalu.. mak ingat kat aku

Bila-bila.... aku akan talipon pasanganku

Entah bila... aku nak talipon emak
Selalu...aku belikan hadiah untuk pasanganku
Entah bila.... aku nak belikan hadiah
untuk emak

Renungkan:
"Kalau kau sudah habis belajar dan berkerja... bolehkah kau kirim wang untuk mak?
mak bukan nak banyak... lima puluh ringgit sebulan pun cukuplah".

Berderai air mata jika kita mendengarny
a..........

Tapi kalau mak sudah tiada
..... .....
MAKKKKK...RINDU MAK..... RINDU SANGAT...

MY DAD & MY mOM..CAYANGGG CANGATTT.... =)

2 comments on "tEnTanG SeoRanG IbU !!!!"

Aini on March 18, 2010 at 11:08 AM said...

nice entri.. Hargai ibu kita selagi dia ada di sisi =)

coffe honey on March 18, 2010 at 11:18 AM said...

aah..btul...nnti bler dah xder...sklp mate jer kan